Ciclisme – BTT

Per la seva situació central en el massís de Les Salines seguint el curs de la vall del riu La Muga, el terme municipal de Boadella i les Escaules és un entorn privilegiat per a la pràctica del ciclisme de muntanya.

Existeix al municipi una xarxa de camins rurals ideal per a la pràctica de la BTT, pel què recomanem als més agosarats que s’endinsin per les nostres contrades i explorin l’entorn amb l’ajut d’un mapa o GPS. Pels qui prefereixin realitzar una escapada tranquila i assequible en bicicleta en companyia de família o parella, els recomanem especialment realitzar en bicicleta el tram municipal del camí natural de la Muga, descrit en la pestanya de senderisme. Altres opcions serien les següents:

• Ruta Boadella d’Empordà – Biure – Pont de Molins: Bonic -i difícil- itinerari que segueix el curs de la Muga i penetra dins els paratges de Montroig, la Serra d’Arques i els Tramonts. Travessem els nuclis de Boadella, Les Escaules, Molins, Pont de Molins i Biure, a més de les ruïnes del Roure i la travessa de la vall de la Muga.
  • Ruta Les Escaules – Terrades – Palau-Surroca: Amb aquest itinerari, des de Les Escaules pugem fins a Can Vila de Subirats, passant pel castell de Les Escaules. Des d’allà baixarem per l’antic camí fins a Terrades. Creuem els Boscos de Palau fins el nucli de Palau-Surroca. Pel Puig dels Homes baixarem fins al riu Muga y allà entrarem de nou a Les Escaules.
  • Ruta Boadella – Terrades – Darnius – Biure: Sortint del centre de Boadella iniciem l’itinerari en direcció a can Maiplou. Llavors ens dirigim cap als boscos de cal Xec i d’allà arribem al barri del Pantà. Creuem per la presa i circumval·lem el pantà fins a Santa Anna. Girem rumb est fins trobar-nos al peu del castell de Montroig. Seguirem el curs del riu Ricardell fins trobarnos la GI:5044. Uns metres més amunt enfilarem el puig Roquetó i anirem fins a can Ribes. A la dreta la carretera ens torna a Boadella.
  • Rutes del santuari de La Salut: Prenent com a punt de partida el nucli de Boadella d’Empordà, us recomanem un seguit de rutes que tenen con a nexe la muntanya de la Salut de Terrades amb el seu emblemàtic santuari.